Ny som psykolog i Klinikk Partum

Velkommen som psykolog i Klinikk Partum!

Vi er veldig glade for å ha deg med på laget! Her har vi laget en oversikt over ulike forhold slik at dette skal bli enklest mulig for deg.

​Formelt

  1. Hvis du ikke har det fra før, opprett et enkeltpersonsforetak (ENK). Informasjon og link til skjema finner du her. Du er selv ansvarlig for å følge alle lover og regler som gjelder enkeltpersonsforetak. Vi godtar også å inngå avtaler med aksjeselskaper (AS).
  2. Når du har opprettet ENK/AS (eller du har fra før), kan du signere oppdragsavtalen som inngås mellom ditt selskap (ENK/AS) og Psynergico AS som er vårt firma som eier Klinikk Partum. Oppdragsavtalen inneholder mye informasjon som det er viktig at du gjør deg godt kjent med. 
  3. Et enkeltpersonsforetak må føre regnskap. Dette trenger ikke være veldig komplisert. Noen velger å bruke tjenester som Fiken for å føre regnskap. Les mer om regnskapsføring for enkeltpersonsforetak her. Reglene for aksjeselskap er annerledes, men hvis du har AS har du allerede måttet sette deg inn i dette.
  4. Du må ha ansvarsforsikring. Dette får du automatisk hvis du er medlem i Norsk Psykologforening. Les mer her.
  5. Du må ha pasientskadeforsikring og registerer deg enkelt via Norsk Pasientskadeerstatning. Informasjon og link til skjema finner du her.


Journalføring og betaling

  1. Du skal bruke Konfidens.no som pasientjournal, bookingsystem og plattform for videosamtaler. Du får tilsendt en epost fra oss med mer informasjon, samt en invitasjon til Konfidens. Konfidens er under utvikling og vil lansere bookingsystem og videosamtaler i løpet av våren. I mellomtiden bruker vi andre løsninger.
  2. For hjelp til journalføring i Konfidens, sjekk disse guidene.
  3. Klinikk Partum innhenter betaling fra klienter. Du fakturerer oss i henhold til oppdragsavtalen og gjør dette etterskudsvis for hver måned. Faktureringen må skje før den 7. i påfølgende måned. Faktura sendes til admin@mammakurs.no og merkes med hvilket enkeltpersonsforetak/aksjeselskap det gjelder og hvilken måned det gjelder. Det går an å lage faktura selv, eller det går an å bruke tjenester som Fiken.no.


Teknisk - nettmøter

Disse tipsene er uavhengig av hvilket program nettmøtet gjennomføres på.

  1. Du har selv ansvar for at det tekniske fungerer godt nok. Dette inkluderer internett-tilkobling, bilde, lys og lyd. God nok kvalitet på bilde og lyd er viktig.
  2. Vi anbefaler å bruke et webkamera, hvis du ikke har det alllerede. Det er ofte veldig stor forskjell mellom kameraet på en vanlig bærbar PC og et dedikert webkamera, selv om webkameraet ikke koster så mye. Ingvill bruker f.eks. det øverste på denne listen.
  3. Hvis du tenker å bruke mikrofonen på PC-en din, bør du teste kvaliteten med noen andre enn klienter. Vi anbefaler å bruke en egnet mikrofon. Det går an å bruke headset eller en bordmikrofon. Hvis du bruker et bluetooth-headset, sjekk at det ikke blir for mye lag mellom lyd og bilde i videosamtalen. Ingvill bruker denne mikrofonen, men det finnes mange som har god kvalitet som koster lite.
  4. Du bør sørge for å ha god nok belysning. Ingvill har veldig god erfaring med dette ringlyset fra IKEA.
  5. Du bør sørge for å ha en god nok internett-tilkobling. Dette inkluderer å sjekke om du har god nok internetthastighet, å sørge for at det ikke er annen tung trafikk på internettet og å sørge for å ha godt nok signal hvis du er på wifi (enten ved å sitte nærme ruteren eller å ha forlengere/"mesh" som sørger for god wifi der du er.

Gjennomføring av møter på Teams:

  1. Du får en mail med link til bookingen når bookingen blir gjort.
  2. Du finner også link til møtet på Teams og i Outlook (se under)
  3. Du må slippe inn klienten på møtet - klienten venter i en "lobby"


Teknisk - annet

Bookingene og andre mailer kommer inn på din @mammakurs.no-adresse. Du er selv ansvarlig for å følge med på nye bookinger. Det er flere måter å få tilgang til eposten din:

  1. Du kan laste ned Outlook-appen på PC og/eller mobil (vi anbefaler dette - da har du full oversikt)
  2. Du kan legge til @mammakurs.no-eposten til din eksisterende epost-app på mobil (det er ikke sikkert det funker med alle apper). Her er en link til hvordan man gjør det for Gmail.
  3. ​​Du kan gå til https://outlook.office.com/ på PC og/eller mobil (vi anbefaler ikke dette - da får du ikke varsler om nye eposter)​​

For å se på dine bookinger, blant annet for å finne personalia på klientene, kan du gjøre det på flere måter:

  1. Du kan gå til Teams og se på kalenderen der.
  2. Du kan laste ned Outlook-appen og se bookingene i kalenderen der
  3. Du kan gå til https://outlook.office.com/ på PC og/eller mobil


Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss.

Hilsen Ingvill og Tommy